Brev:
Grød hvornår det 3. måltid?
10. august 2012
Alder:
5 mdr.
Grød hvornår det 3. måltid?
Hej Helen
Mit spørgsmål omhandler evt. at starte på et 3. ske måltid om dagen. Min datter bliver 5. mdr. her om en uge og har været på ske mad i en måned til stor velbehag. Som hun i øjeblikket får 2 af pr mdr. nu.
Vores dage ser stort set sådan ud :
Vågner ca. kl 6 får en flaske drikker ca. en 170ml.
vi leger, og hun leger lidt selv
kl 8 ca. bliver hun puttet til formiddagslur og sover en 2-2½ time
ca. 10:30/11 for hun en dl. hirsegrød med en isterning frugtmos i med vand af kop ved siden af.
her efter leges der.
ca. kl 12:30 sover hun til middag i ca. en time
kl 14 ca. får hun en flaske og drikker en 160ml. ca.
der leges..
kl 16:30/17 sover hun hendes sidste lur på en 30-45 min.
kl. 17:30/18 for hun aftensmad som er kartoffelmos med grønsager
der leges..
kl 20 ca. går vi op på hendes værelse hvor hun får hendes godnat flaske, hvor hun gerne falder i søvn i favnen på os hvorefter hun så puttes i seng og sover godt.
Mit spørgsmål er om hun måske skulle få grød/grønsagsmos der til middag kl 14 istedet for en flaske ? hun er vild med både mos og grøden..
Hun sover hun en time til middag selvom jeg har prøvet at få hende ter at sove videre med at gå tur eller stå og vippe barnevognen. ellers stor trives hun og tager rigtig godt på.
Men det er lige hvornår vi skal starte på det 3. måltid ?
Og hun får jo kun en dl. mad pr. gang hvor hun spiser rub og skub og virker ter at ku spise mere med hun gider bare ik flasken når hun lige har fået ske mad, så sker der noget ved at hun f.eks. fik 1½ dl pr gang??
Hilsen